Cheesecake

Bakade cheesecake igår. En ny variant jämfört med den jag brukar bakar. Denna skulle man grädda i ugnen, den ja brukar göra ska bara stå i kylen. Den jag gjorde igår vart helt ok.

Recceptet var om jag inte miss minner mig helt typ såhär

10 st digestivekex
75 g smör
3 ägg
1 ½ dl socker
500 g kesella
2dl creme fraiché
Saft och rivet skal från 1 lime.

Sätt på ugnen på 200 grader.
Krossa digistivekexen fint. Smält smöret och blanda med kexen. Tryck ut massan i en form med löstagbar kant.
Grädda den i 5 min för att få en liten yta på den.
Vispa ägg och socker. Tillsätt kesellan, creme fraiche och lime och vispa.
Häll i smeten på "skalet" och grädda i nedre delen av ugnen i ca 45 min. Låt den svalna och servera gärna med bär till.

Lycka till =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback