Dropp

Jag fick dropp i torsdags men det gick sådär. Jag vart dålig igen här hemma innan jag skulle iväg till jobbet men drog till jobbet endå, ringde sjukvårdsupplysningen och dom bad mig ringa HC, ringde dit och fick en tid 11.30. Träffade läkaren som sa att jag var uttorkad och behövde 1 L dropp. Fick först dropp i vänsterarmen men det gick sådär och droppet satt fel och det gick inte in som det skulle utan ut i armen så att armen vart som en ballong efter ca 45 min kom dom på det och var tvungen att sätta droppet i höger arm istället. Det fungerade bättre till stor del men när det var ca 1 dl kvar så började det gå ut i höger armen och även den blev svullen som en ballong. Fick spendera 4 timmar lite drygt på HC så blev inte spec mkt jobb på torsdagen. Fick lämna prover innan jag gick också. Hem och vila. Vid 17.30 så ringde läkaren, du har urinvägsinfektion, jippi var min tanke, inte igen. Läkaren sa att hon fixade med reccept till apoteket. Blev inte så mkt mer gjort på torsdagen, var till Denice en sväng och drack lite choklad.

Igår så hade jag delat pass på jobbet eftersom det var utbildning 2 timmar på fm och 2 timmar på em. var på apoteket och hämtade mitt pencillin. Var hemma mest annars och bara tog det lugnt.

Idag är det lördag och det snöar ute, har ätit frukost och tagit mina morgon piller, måste komma ihåg pencillinet nu, skal tas 3gg/dag i 7 dagar. Hoppas verkligen inte jag får tillbaka urinvägsinfektionen nu. Tror min kropp snart är anti pencillin och allt annat konstigt. Tror jag ska plugga lite idag och läsa lite bok. Känner mig trött och seg idag. Hade gärna simmat ihelgen men hoppar det pga urinvägsinfektionen, för nu vill jag bli frisk. Om det slutar snöa så ska jag ta en promenad.

Hoppas att du får en trevlig helg.

Kramar från @nnelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback