Skönt..

.. med lång helg. Fredagen började rätt lugnt, mådde inte allt för bra till en början. Strax efter lunch drog jag till Denice, vi var på Dollar en sväng. Sen drog vi ut på byn en sväng, hittade en grymt fin klänning på Ada & Arvid som jag är sugen på. Sen satt vi på centrum och njöt av det under bara vädret. Såå skönt med sol =)
Sen drog jag hem och började med middan, gjorde marinaden till kycklingspetten och la i kyckligen, lätt den ligga och dra ca 1 timme. Sen in i ugnen med dom, det vart riktigt gott, tänk vad jag kan, jag ska inte ha så dåliga tankar om mig själv. Till spetten serverades det ris. Kvällen vart sen lugn, njöt av att det var sista pencellinet ja behövde äta.

Lördagen började bra och jag kände mig pigg och glad. Ville iväg till badhuset kände jag, raggade tag i lite sällskap som blev Anneli, Erik och Maiya, sen kom ja på att lilla Bella säkert ville följa, och självklart ville hon det. Hämtade upp henne och sen åkte vi och badade. Badade 2 timmar lite drygt. Efter badet åkte jag och Bella hem och åt lite mat, sen la vi oss i sängen och slappade, vi såg Super Zebran. Sen kom min favvo Dencie och vi satt och snackade och sen gjorde jag ett stort misstag när jag satt och skrev på msn och jissus vilket garvande det blev. Daniel gick hem med Bella.
Denice drog iväg och jobbade och sen blev kvällen stillsam, såg körslaget och lite annat. Min röda fara kom även fram igen, gud vad jag saknat dig älskade cykel =)

Idag när jag vaknade kände jag mig pigg och glad, solen lyste klart och jag kände hur värmen spred sig i min kropp. Var så skönt att bara ligga i sängen och slappa, spannade in lite kläder, gjorde mig en önskelista, är en månad kvar lite drygt till födelsedag så =) Sen blev jag tillfrågad om jag inte kunde ta Bella 4 timmar mån-tors och det sa jag ja till det. Tog min röda fara och åkte och fixade med en barnstol till cykeln så jag kan cykla på dagis och hämta henne. Var även på affären och handlade lite. Sen när jag kom hem var maten klar. GRILLAT för första gången i år. Grillad fläskfilé med klyftpotatis och Bea. Jag och Daniel hade Andreas och Jacob som middags gäster idag. Sen drog Danne och Andreas till gymet och jag och Jacob var kvar här hemma. Han är alltid fylld av energi och glädje, man blir glad av att bara se han. Men tusan vad han fes, trodde seriöst han hade bajsat men ikke, han lurade mig bara =)
Nu sitter ja ensam här hemma, eller lillråttan Baloo (hunden) är hemma också, Danne har dragit till Andreas.
Ska sätta mig och titta ut på solen och njuta av det är fint väder och försöka förbereda mig inför veckan.

Många soliga kramar från Annelie

Kommentarer
Postat av: ulrica

låter som du är inne på helt rätt väg, härligt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback