Sol, underbara sol

Gud vad underbart det är nu med solen, känner mig så mycket piggare av den bara. Har börjat använda sommarskorna nu.
Jobbar mest på dagarna nu och är med Bella.
Snart slut på denna arbetsvecka också, det går otroligt fort. Till helgen ska jag åka till mina föräldrar en sväng, ska bli trevligt.

Efter det som hände Engla  har jag tänkt mycket på det som hände och allt annat hemskt som händer alla barn oavsett vad det är. Jag lider med barnen. Jag har tänkt en del på det som hände mig när jag var yngre, Känner mig glad att jag klarade mig igenom allt som hände, det var väldigt tufft, men försöker känna mig stolt över det jag klarat av. Jag önskar alla barn hade någon dom kände att dom kunde anför tro sig åt och prata med oavsett vad det gäller. Tänk om jag hade pratat med någon tidigare så kanske allt hade sett annorlunda ut nu. Men det är väl så att när man blir hotat till livet om att man inte ska säga något så törs man inte heller göra det. 
Min önskan är att barn ska ha någon i sin vardag som dom kan prata med oavsett om det är en förälder, mor- och farföräldrar, lärare, fröken, ja helt enkelt bara någon. Jag känner speciellt med barn som blir mobbade och sexuellt utnyttjade, utsatta för våltäker och dyl för jag vet precis vad dom går igenom och hur jobbigt det är och hur viktigt det är att ha ett bra stöd runt omkring sig. Jag har haft svårt att prata med människor om detta och för mig var skrivandet en stor hjälp, att få skriva ner det som jag kände och hur jag mådde.
Hade jag massa med pengar skulle jag ha ett stort hus och vara den bästa fostermamma man kan vara. Jag har alltid varit en barnkär människa och är det fortfarande. Att kunna ta hand om barn som far illa på olika sätt  och hjälpa dom att komma vidare i livet, har börjar fundera på om jag evt ska börja plugga till socionom, det känns som ett jobb med många möjligehter att få hjälpa människor.

JAG ÄLSKAR DIG är 3 ord som kan göra en sådan stor skillnad för dom flesta människor. Vid rätt tillfälle och med rätt tonläge kan det göra en annan människa´s dag. Det kan även vara skillnad på liv och död. Visa dina nära och kära vad dom betyder för dig. Du vet aldrig när det kan vara för sent. Det du säger eller skriver kan göra en enorm skillnad. Att säga hej till en människa som man inte heller känner kan göra den andra otroligt glad, mer än vad man kan tro, så säg hej till minst 1 människa/ dag som du inte känner och känn vilken skillnad du gör.

Till mina nära och kära( vänner & familj) Ni betyder otroligt mycket för mig och har gjort en stor skillnad för mig i mitt liv, även dom personer som inte finns med mig längre. Det finns inte alltid ord som kan beskriva vad jag känner för er och vad ni betyder. Ni kommer alltid att finnas i mitt hjärtan och mina minnen trots att man inte ses eller pratas vid varje dag.

Mångra kram från Annelie

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej på dig!
Man kan ju även vara kontaktperson via kommunen..

Men viktigast är nog att bearbeta det du varit med om så att du blir "klar" med det!!

2008-04-29 @ 00:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback