Brev

Igår kom det brev från Östersund. tjoho =)
Den 1 April ska jag få träffa läkare på medicin mottagningen. Inte så långt kvar dit , bara 19 dagar. Jag hoppas att dom hade någe vettigt att komma med då, att dom tex har kommit på varför det har blivit såhär och vad dom tänker göra åt det för att fixa det. Jag vill gärna få ut något av besöket när man åker 40 mil tor. Jag vill ju inte bara höra att tex ja vi måste ta mer prover innan vi kan säga något mer. Det kan dom lika gärna klämma ur sig över telefon tycker jag.

Ska även till läkaren här i Sveg till veckan, fårse hur det blir med sjukskrivning och hur som vanliga proverna såg ut. Har känt mig väldigt trött och seg på senaste och även att jag varit svimfärdig flera gånger men hoppas att det beror på att jag är förkyld, men börjar snart bli fri det helt som tur är. Ska iväg på em idag och jobba hade jag tänkt iaf.
Tycker inte mina må bra tab. fungerar än iaf, snarare tvärtom, men det är völ bara att försöka hålla ut och försöka se allt så possitivt som möjligt även om det är väldigt svårt just nu.


Sitter här och försöker få i mig frukosten just nu, hade huvudvärk när jag vaknade imorse så jag sov lite extra. Har gjort smoothie till frukost idag med jordgubbar, kanel, linfrö olja, lätt vanilj yughurt och mellanmjölk. Det blev gott men det är svårt att få i sig det iaf. Men jag behöver få i mig det. Har varit dåligt med ätande när jag varit sjuk och ännu sämre på att få i mig vätska. Så därför blev det en flytande frukost idag. Ska göra iordning lite fruktsallad som jag kan ta med mig på jobbet sen. Ska försöka vara noga med det jag äter nu. Skriva upp allt igen och se om jag kan lyckas nå mitt födelsedagsmål som jag satte denna vecka. Att gå ner ca 8 kg till min födelsedag. Har 12 veckor på mig att fixa det. Kommer köra viktklubben nu ett tag för att försöka se hur många kcal jag äter /dag eftersom det är viktigt om jag ska förtsätta ner i vikt att jag får i mig tillräckligt men det ska endå vara bra kcal.
 Har trots allt gått ner 53 kg nu. Det är mycket i vardagen som har blivit enklare och underlättar mycket. Så på så sätt ser jag framemot Augusti och resa till Turkiet, ska bli kul att sätta sig på flyget och känna att det inte är lika trångt i stolen länge. Har köpt ny bikini tills dess redan så jag hoppas att jag ska kunna ha den i Augusti också, annars jävlar ;)

Joo tänkte jag ska ge er reccepter på min frukost =)

225 gram frysta osockrade jordgubbar
ca 2 dl lätt vanilj yoghurt
1 dl mellanmjölk
2 tsk linfrö olja
och lite kanel.

Bara att köra att i en mixer, körde gubbarna lite först innan jag hade i resten. Kör en stund och smaka av. Bon apetit =) Se bilderna nedan


Innehåll

Smoothie

Kom på att jag kan lika gärna lägga upp några nya kort på mig själv också när jag endå är i farten =)

11 Mars-08

12 Mars 08

Kommentarer
Postat av: Sassa

Men vad fina kort du har :)

Postat av: Anonym

du känner inte mig men jag så dig en gång på svegs skola för hundra år sedan och kom ihåg dig. såg dig nu på lunar och kikade då bloggen och såg dom här bilderna. ville bara säga att du var fin :D äh jaja, ha det så gott! :)

2008-03-21 @ 16:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback