Torsdag

ja torsdag idag då. Var ju till läkaren förra veckan på onsdagen och hur gick det då? Joo vart fortsatt sjukskriven på 50 % tom den 16 April. Högre dos av dom anti dep tab och jag måste ta B12 spruta varje månad nu för att det värdet var för lågt.

Torsdag så var det ledigt och gjorde inte så mkt på dagen, packade och städade mest.Var iväg och tog prover igen också. Men morgonen var lite mysko, skulle gå på toa och jag plötsligt bara rasa ihop, kroppen orkade inte hålla mig uppe. Försökte ta emot mig men det slutade med att jag fick ont i armen och nu har fått ett fint gul/brunt märke på armen och en knöl. På torsdag kväll var det iväg till Dalarna och Kvarnberg. Jag och Daniel fick lilla Bella med oss, alltid lika roligt.

Låååångfredagen vart rätt lång, det blåste och var svinkallt ute, så vi var mest inne och myste istället. Vi var till Hamra en sväng och hälsade på tjocka släkten =)

Lördagen bjöd på lite bättre väder och det bar iväg på en fisketur en stund med även lite skoteråkning, korvgrillning och varm choklad, mums =) På kvällen blev det påskmiddag. Gött med sill tycker jag.

Söndagen var kanon väder, ännu mer fiska och skoteråkning. Sitta i solen och njuta av livet på en pinne =) även om jag inte fick någon fisk den dagen så var det bra iaf. Efter fiskningen och dyl så bar det iväg till Orsa och mormor för att äta middag. Lite mer god påskmat innan det bar av hem till Sveg igen.

Måndagen var rätt lugn. Hade en fruktansvärd huvudvärk och kände mig yr, så fick inte mkt gjort den dagen.

Tisdagen började hyffsat, var iväg till sjukan för att lämna blodprov som skulle tas innan jag ska till läkaren i Ösd nästa vecka. När jag kom hem gjorde jag lite smoothie och bäddade sängen, sen minns jag inte så mkt mer. Daniel hade kommit hem på lunchen och jag hade legat avsvimmad på golvet. Och när han kom hem igen vid 4 efter jobbet hade jag legat avsvimmad på golvet igen. Daniel fick upp mig i sängen iaf. Mådde inte så bra men jag ville inte iväg till läkaren, men han fick som han ville senare på kvällen. Andreas kom hit för att hjälpa Daniel med att få iväg mig till bilen för att åka till HC. Där kollade dom lite blodprover och urinprov och det var på gränsen till för mkt vita blodkroppar i urinen och nytt urinprov skulle göras. Blev lite piggare där och åkte hem och la mig.

Igår så var det dags för prov igen. Dom ri´ngde från lab strax före lunch och ja du har urinvägsinfektion, tack typ, eller inte. Den ena fucking infektionen efter den andra. Trött på att vara sjuk och må kasst. Vill må bra nu. Dagen igår var rätt lugn, Huvudvärk och yr, men betydligt bättre än på Tisdagen. När Daniel kom hem efter jobbet så skjutsade han mig på apoteket och jag hämtade ut medicinen. Hände inte allt för mkt sen resten av kvällen.

Vaknade tidigt imorse, ska försöka ta mig iväg på jobbet idag om jag är pigg när jag varit uppe en stund. Ska ringa lite samtal på förmiddan idag. Nää nu ska jag gå och ta min första tab för dagen så jag blir av med infektionen och så hoppas jag verkligen att det inte kommer någon ny snart.
Joo vikten går långsamt neråt, precis gått ner 55 kg nu =)


Kramar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi får se till att komma upp och hälsa på er snart (=

Postat av: svanteman=Storken

hej gumman. var inne en sväng och kollade. blev finyken. stöder Dig till 10000 % Hoppas Du mår bättre när du läser detta. tack för en trevlig chattstund på amore.det var väldigt trevligt. och nu vet jag att du har prblem. och mår inte särskillt bra, just nu. hoppas att du mår bätte med denna lilla hälsning. Puzzar och kramzisar på Dig gumman. Ge aldrig upp. det komer en ljus framtid tro mig!

2008-04-04 @ 11:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback