Arg

Jag blev så arg i helgen när jag hörde om människor som gör abort pga att det är fel "kön" på barnet. I min värld existerar inte ens det. Antingen vill man ha barn eller så inte i mina ögon.
Jag tänker på dom personer som inte ens kan få barn och skulle göra mycket för att kunna få barn tillsammans och så finns det då människor som tar bort sina barn för att dom inte hat det kön man önskar, helt sjukt. Vart är vi på väg när man tillåter detta?
Det är lika skrämande varje gång man hör något så hemsk men aldrig slutar man försvånas heller, tyvär.

Kom att tänka på barnen jag träffade på SOS barnbyn i Gambia när jag var där, det är något jag aldrig kommer att glömma. Just det där killen som jag hade i min famn som bara titta en djup i ögonen och man bara kände hur glad man blir. Vilka krokodil tårar det kom från honom när jag gick sen, det sitter kvar i hjärtat.
Tänk om man kunde se till att alla barn hade en bra uppväxt, det vore drömmen. Läser en bok nu som bla handlar en del om hur man växer upp och hur det påverkar en senare i livet. Det är väldigt intressant. Jag har lärt mig mycket om hur mycket saker och ting betyder och därför ser jag nu hur viktigt det är med en bra uppväxt.
Barn som far illa på något sätt ligger mig varmt om hjärtat och jag önskar man kunde göra så mycket mer för dom. Oavsett hur dom far illa så påverkas dom av det resten av livet. Det finns många barn i Sverige och runt om i världen som inte har det så bra som dom förtjänar att ha det. Att få vara barn och leva det lyckliga och bekymmers fria liv man ska göra som barn.
Skulle kunna skriva i evigheter om detta tror jag men måste sätta ett stopp nu för denna gång se om jag kan få tag på lite personer via telefon som jag hoppas jag kan nå.

Ha det toppen och ta hand om varandra.

Puss & Kram
Annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback