Extra ljus

Nu har jag äntligen fått extra ljus på bilen. Helt underbart verkligen, vilken lycka det var att köra hem i mörkret igår, wiiiie typ =) Var ner till mor å far igår. Lillebror var den gullige att montera extra ljusen åt mig, TACK lillebror för det.
Passade på att hämta min nya dator (den andra på kort tid).
Fick supernice middag hemma hos päronen, brödjuck, det blir bara hemma hos mamma å pappa man får det, måste göra det själv någon dag.MUMS säger ja bara.

Annars har helgen varit rätt lugn vill ja påstå, har varit kanon väder ute men dock lite kallt, vilket är synd när det är sol och blå himmel och man vill vara ute och ladda sina batterier.

Gick LEAP modul 2, teambuilding and motivation , på onsdagen förra veckan, var riktigt kul,intressant, givande och motiverarande dag för min del. Ser redan fram emot modul 3.

Imorse när jag gick till jobbet var det -20 grader och det knarrade så härligt under skorna när jag gick. Tror det kommer bli kanon väder idag med. Blå himmel, ser att solen är på väg fram nu när jag tittar ut genom fönstret.

Det är en härlig känsla att gå göra en annan människa glad, oavsett på vilket sätt man gör det. Träffade en dam imorse utan för min dörr. Hissen är trasig så hon kunde inte ta sig ner till ingångsplan (bor på tredje våningen) så hon undra om jag kunde skjuta under hennes rullator under trappen, och självklart kunde jag göra det. Jag skulle ju ändå gå ner. Man såg vilket leende hon fick och tackade så mycket. Nu har jag gjort någon glad idag och samtidigt gjort en god gärning.

Ett annat sätt är att ge en komplimang till någon, kostar absolut ingenting men kan ge den som får komplimangen så mycket mer. Så kul om man ger någon en komplimang på morgonen och man får tillbaka ett svar som säger " you just made my day", vilken härlig känsla får man inte då.

Börja dagen med ett leende så har du det gjort.

Ett leende föder oftast ett annat leende, så prova att le mot någon du inte ler mot normalt sett, en helt främmande människa. det kanske gör stor skillnad för den personen..

Friends reklamen som går på tv känner jag i mitt <3. Det är nog mycket för att jag kan se mig själv så mycket i dom situationer som kommer upp under dom reklamerna. Just det som sker kan sätta såna spår i människor, jag kommer nog aldrig glömma min skoltid och hur den var. Får gåshus nu när jag skriver om det, bara tanken och minnena gör att jag får det. Men be strong, jag har tagit mig igenom det och kämpat på och det måste man göra. Kan bara inte låta dom vinna över en. Även om det var nära många gånger att jag gav upp och kastade in handduken. På gymnasiet vann dom iaf. Det gick bara inte att klara av det då. Det slutade med att jag gav upp gymnasiet i Mora efter nästan ett år på teknik programet. Att varje dag på hackad och mobbad på av sina klasskamrater blir outhärdligt till sist även för mig. Och det var nära att sluta illa, det hade kunnat blivit ett slut på mitt liv där. Jag flydde ofta till Erik när det var jobbigt och han gjorde så gott han kunde för mig och det är jag tacksam för idag. Jag är ledsen vännen för det som hände och allt du behövde gå igenom. Minns när jag var hos honom och polisen kom för att jag var på väg att göra ngt dumt. Men det rede ut sig som tur är.
Vincent tog ledigt från jobbet för att vara med mig i skolan för att jag skulle orka med det, men han insåg också hur dom andra behandlade mig och förstog verkligen varför jag mådde som jag mådde men han fanns där vid min sida och gjorde allt han kunde för mig och det är jag så tacksam för. Han var verkligen ett stort stöd för mig, även om vi då när jag hade det så tufft bodde en bit ifrån varandra blev det många timmar i telefonen för att både stötta mig och hjälpa mig med läxorna. Eftersom jag gav upp skolan i Mora så blev det att jag flyttade upp till Sveg och blev sambo med Vincent. Det känns bara så orättvisst att han försvann från mig och alla andra. I still miss him so much.
Gud vad känslosam jag blev nu känner jag.

Men det jag vill säga är väl att gör det du kan för någon annan, du vet inte vilken skillnad det kan göra, bara ett vanligt "hej" kan göra stor skillnad.


Puss Å Kram

Annelie

Kommentarer
Postat av: Sassa

Du ska veta att jag är glad över att du lever idag, allt dom inte fick vinna.

Är så glad att jag fått lärka känna dig.. (lite iallafall)

<3

Puss

Postat av: Anna

Hej! Har varit idag till sjukhuset och pratat med läkaren som skulle skicka mig till några träffar under 6månader men jag har tusen frågor som åker runt i huvudet. Så, om du vill kan du maila mig på [email protected] om du har lust att svara på lite frågor ang. operation och tiden efter :)

2009-02-04 @ 17:51:16
URL: http://myzsol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback