Hallå våren?

vart är du?? Det var så härligt förra veckan när man kunde se asfalten och jag kunde tom börja på att springa lite och jag kunde se strecken på min parkerings ruta som jag inte har sett på otroligt länge. Med sol i sinnet och en känsla av vår bar det av mot Härjedalen. Helgen i Härjedalen var bra. På fredag kväll firade vi Helena som fyllt 18 under veckan.

Lördagen spenderades på skoter till stor del. Jag, herrn och två kusiner och den enes sambo for till Holmvallen i det fina vädret. Framme i Holmvallen var det mycket folk. Där avnjöts en riktigt god kolbulle. Med den i magen och byte av skoter med herrn gick hemfärden toppen :D
Hem och duscha och göra sig klar för en tur till Sveg. Var till Daniel och åt en go middag, TACK så mycket för det. Efter middagen blev det en promenix rakt över gården till tjejerna och småkillarna. I really miss them alot. Träffade lilla Colin för första gången och shit, är dom verkligen så små? Och ja dom är ju det. Vågade knappt hålla i lillprinsen. Det var full fart på stor prinsen där hemma :D Tiden går så fort när man umgås med dom man tycker om och trivs så bra med.

Söndagen hann vi inte göra allt för mycket, jag tog det lilla lugna med tanke på hur ont i kroppen jag hade efter 12 mil på skotern under lördan och herrn försökte få ordning på parabolen. Efter att han och svärfar hade gett upp det for vi till Katarina en sväng och fikade. Damen fyllde år och det kan man ju inte bara ignorera när vi ändå är där uppe. Packade klart allt och for söder ut. Först ett stopp hos mamsen och papsen och även ett stopp hos mormor innan vi var hemma i Falun igen. Och ja vart inte så glad när jag klev ur bilen på parkeringen i lågskor och det är 2 DM nysnö där. Jippi, snabba sig och plocka ur bile och in och få av sig skorna.

Början av denna veckan har varit rätt lugn må jag säga. Igår for jag till Borlände och Leksand en sväng för att uträtta lite ärenden och det gick ju alldeles toppen må jag säga. Trots att det kräksnöade igår. Tack och lov snöar det inte idag. Avslutade gårdagen med att boka min resa till Danmark. Skönt att resan är bokad och betald, från dörr till dörr tur och retur. Ska bli härligt att åka ner och träffa familjen Brödlös igen, long time no seen så att säga. Jag vet att det dessutom är vår och fint där nere redan nu och det är en månad drygt kvar tills jag ska åka så det lär bara bli bättre. Nu ska jag bara börja fundera på konfirmations present åt Ferdinand men jag har en bra idé om vad jag ska hitta på åt honom.

Imorse eller under dagen har jag börjat inse varför sjukvården kallas för just "sjuk"vård. Den är rätt rörig och komplicerad må jag nog säga. När man flyttar från ett län till ett annat i alla fall och inte allt kan finnas i samma datasystem. Ringde vårdcentralen imorse för att boka min B12 spruta och helt plötsligt behöver dom ha en ordination på att jag ska ha sprutan, men hallå jag har aldrig behövt det tidigare. Jag gav upp rätt fort och ringde till Kirurgen i Östersund och sa att jag behövde ha en ordination för att få min spruta och dom sa "ja men sånt skriver vi aldrig ut, det har aldrig varit något problem innan, konstigt" jaja se till att skriva det papret bara så jag kan få min vitaminspruta och till min glädje skulle hon be kirurgen ordna det med detsamma.
Sen pratade jag med kirurgmottagningen i Falun om när jag kommer få en kontroll tid och det kunde hon tyvär inte svara på men skulle skicka en förfrågan till läkaren som var ansvarig. Ja inget fel med det, bara att vänta. Nu på eftermiddagen så ringde det en sköterska från kirurgen och sa att dom gjorde inga kontroller hos dom, ska ska skötas via vårdcentralen. Och även att plastikremiss ska fixas via vårdcentral. Oki doki, bara att ringa nästa för att försöka komma framåt i röran men det som inte dödar det härdar. Ringde vårdcentralen och telefonkön var full så får ge det ett nytt försök imorgon.

holmvallen

Myr

Herrn

Nu ska jag fundera över vad jag ska göra med kycklingen som jag ska laga någon mat på =)

På återseende!

Puss å Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback