Myspys

Ja det är riktigt myspys väder ute. Regnar för fullt men sånt där pyttelitet regn som man brukar bli dyblöt av även fast man kanske inte tror det.
Har haft en ganska lugn vecka denna veckan än så länge, pluggat lite i den fart jag har kännt för. Nu har jag legat väldigt bra till och behöver verkligen inte stressa med det lilla som finns att göra för tillfället. Jag har fått slutbetyg i dom två senast lästa kurserna och jag känner mig både nöjd med min insats och med betyget jag fick, så jag klagar verkligen inte :-D
Jag hoppas kunna hålla i den trenden på dom sista kurserna. Nu är jag snart klar. Om en månad ungefär så har jag läst mitt år och är klar undersköterska. Då kommer den stora frågan, vad ska jag göra då?
Ja det kan man ju verkligen fråga sig, jag har lite olika planer i huvudet. Eller flera olika alternativ för den delen också. Igår kom resultatet från högskolan om man hade kommit in eller ej och jag hade kommit in på det jag hade sökt i första hand men nu vet jag inte om det är riktigt det jag vill.
I juni kom det ett brev hem att jag hade kommit in på en folkhögskoleutbildning jag har sökt. Men jag står även som reserv för en likadan utbildning fast på en annan folkhögskola. Jag skulle även vilja läsa in matte B så att jag kan söka ssk utbildning om det är det jag känner för sen vid tillfälle. Ja alternativen finns ju i alla fall så nu är det mest det att välja vad jag vill göra den närmsta tiden. Om jag inte känner för att plugga så har jag mitt jobb att gå tillbaka till och samtidigt så har jag mina timmar på gymmet också. Hehe inte lätt när det är svårt.
Nää nu ska jag städa lite här hemma så att det är klart sen när maken kommer hem så att vi bara kan dra till Dalhalla för att möta upp våra päron. Vi ska gå på Digiloo tillsammans med dom ikväll så jag hoppas på uppehåll men blir nog en tur på Clas för att köpa en poncho för säkerhetsskull.
Mer myspys åt folket <3
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback