SMile

Iblad behövs det så lite för att göra så mycket. Igår blev jag så glad för något väldigt litet.
Ett utav barnen som jag träffar på jobbet hoppas ur sin bil och ropar "hejdå Annelie" det gör mig så glad och ger mig värme på insidan. Tidigare under dagen ägnade jag henne lite extra tid för jag trodde att hon hade behov för det och kanske var det just det som gjorde att hon gav mig det lilla extra tillbaka sen.
Att vara en medmänniska kostar inte mycket men kan ge så mycket tillbaka sen. Så det är absolut värt det.

Även bra kollegor ¨på jobbet kan göra en glad om man har en sämre dag. Jag hade med mig fika igår för att jag gillar att pyssla med sånt hemma och jag fick ett sånt stort tack för att det fanns fika just igår för det var precis vad hon behövde sa hon. Det gjorde mig också glad. Och varje dag möter jag kollegor som jag tycker om och trivs med. Precis vad man behöver för att klara lite segare dagar på jobbet.

Idag ska jag gå och köpa mig lunch från sallads buffen nere på Ica, en sån simpel sak kan också göra mig så himla glad. Vända det till något bra att jag inte har min matlåda mig :-)

Nu får jag ladda med mera kaffe så jag klarar mig vaken ett tag till ;-)
Jag har ju dessutom morgonpass på jobbet heeela helgen långt, blir mera kaffe då.

Have a nice friday.

Puss & Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback