Söndag

Söndag idag och vart sitter jag om inte på jobbet? That´s right.
Men igår var jag ledig eller vad man ska kalla det, jag blev inkallad att jobba natt i fredags för första gången så därför fick jag sovdag igår när jag kom hem.
Det var som sagt nytt att jobba natt och det väl okej tycker jag, kan nog absolut tänka mig att göra det igen.
Så det mesta av dagen igår sov jag, när jag vaknade fixade jag något att äta och sen passade jag på att plocka lite hemma i min ensamhet, ja det var lugnt och skönt hemma. Mannen har dragit till stugan över helgen som varit.

Måndag imorgon och jag ska till psykolgen, har en skräckblandad förtjusning inför detta. Rädd för vad hon kommer att säga men det ska ändå bli skönt att få någon klarhet i allt varför jag har dom svårigheter jag har.
När jag plockade i bokhyllan så hittade jag lite saker sen jag gick i lågstadiet och jag hittade en uppgift jag hade gjort till skolan, där jag hade skrivit att jag var ensam på rasterna men vad gjordes åt det då? Ja inte allt för mycket, det fanns en kommentar från skolan att jag skulle fundera på vad det berodde på? Jag tycker nu när jag ser på det att jag på något sätt räcker ut min hand och ber om hjälp? Hittade vid ett annat tillfälle en dikt som jag skrivit och den handlar om min räddsla och det har jag dessvärre kvar idag med.
Rädd för att vara den jag är, rädd för att någon ska vara elak, rädd att göra fel, rädd att det jag gör inte är bra eller rätt?
När någon säger att dom vill prata med mig som ex. rör jobbet så blir det en stor räddsla hos mig och tankarna far runt värre än en virvelvind.
Ja jag hoppas kunna jobba bort räddsla, f*n det förstör så j*vla mycket. Känner hur arg jag blir när jag tänker på det.

Ja nu ska jag ta mig en stärkade kopp kaffe, har nyss ätit lite god fruktsallad till mellis.

Trevlig söndag.

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback