Från igenstans...

... kom dom där äckliga ätstörningstankarna. Jag ligger på soffan med benen i högläge och ätstörnings djävulen säger att jag är lat som ligger här. Jag vet att jag inte är lat. Att ligga här med benen i högläge är behandling för lymfödemet och lipödemet.
Att ligga här är också en del i att ta hand om mig själv för att det inte ska bli för mycket. Känner mig trött och slut idag. Orkar inte så mycket.

Utanför rummet hör jag skratt och prat. Jag orkar inte vara social.
Jag fick frågan om jag ville komma och fika. Nej tack. Den simpla frågan gav ätstörningsdjävulen mer ved på brasan. Klart jag inte ska fika. Då kommer jag bara bli tjockare än vad jag är. Jag känner mig tjock idag och har tittat en del på kroppen för att se hur jag faktiskt ser ut. Det har inte hjälpt, utan snarare dragit mig ännu mer ner i dåliga tankar. Någonstans kan jag ändå se att det på något sätt inte stämmer.
Jag kan inte minnas när jag hade den storlek jag har på kläderna nu. Jag minns inte heller när jag hade den här vikten.
Jag är tusan så mycket mindre nu än jag varit på många år men ändå är den där djävulen där och spelar mig ett spratt.
Jag tycker verkligen inte om det.
Det är många hjärnspöken och djävular att tampas med men jag tänker fortsätta att kämpa för min egen skull.

Efter påsken som var så har rädslan för att öka i vikt stor, jag valde att äta sånt som vanligtvis ligger utanför min Box som är okej/bra att äta. För att hjälpa denna rädsla fick jag i fredags väga mig när jag var på behandling för ätstörningen. Det hjälpte mig som tur var, vet aldrig vad den där vågen visar. Rädslan var helt obefogad. Och vad hade det egentligen gjort om den hade visat +? Känsla av misslyckande. Att jag är värdelös som inte kan äta det jag bör. Snacka om att vara hård mot mig själv. Jag är ingen robot och jag är inte sämre för att jag var utanför boxen.
En vecka senare hade jag kanske varit nere på samma utgångsvikt ändå.

Allt som händer visar sig inte på vågen heller för den delen. Kroppen omfördelas och vikten kan stå still. 1 kg fett eller 1 kg muskler väger samma men är olika stort. Jag blev frågad om jag har gått ner i vikt här i veckan och vikten för sig inte spec mkt även om andra kan uppfatta det som att jag minskat.
Jag önskar att jag kunde se mig själv med andra ögon. Någon som vill låna ut sina till mig ett tag?

Våga kämpa för det du vill och mår bra av.

Kramis



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback