Äntligen

Äntligen får jag fingrarna ur att skriva ett inlägg igen.
Nu har jag en väl fungerande dator och det underlättar verkligen för mitt skrivande. Så mycket lättare att skriva ett längre inlägg på datorn än på ipaden eller mobilen.
 
Som vanligt hinner det hända så mycket när det går så lång tid emellan dom gånger jag skriver.
 
Ett nytt år har kommit igång och det var hunnit hända mycket. Både positiva och negativa saker.
Jag har jobbat en del men även varit sjuk och är sjuk nu med men har accepterat det denna vändan och faktiskt valt att vara hemma istället för att tjura på som en envis kärring.
Min envishet har i slutet gett bakslag, men när jag väl får chansen att visa att jag faktiskt kan och har så mycket mer än sjukdomar att erbjuda så är det lätt att jag gasar på lite för mycket.
Nu hoppas jag snart att jag mår lite bättre och kan komma upp på lite stadigare ben så att jag kan göra lite saker jag längtar efter att göra.
 
Jag fortsätter att försöka hitta en balans mellan blodsocker och ätstörning vilket är svårt, speciellt när jag rätt ofta nu på slutet har haft svårt att äta och få i mig. Då blir det att jag petar i mig något för att få i mig något över huvud taget. Det är egentligen då jag behöver vara noga och verkligen tänka på att få i mig näringsrik och bra mat men just nu finns inte orken alltid där till det så då blir det vad det blir och det är okej.
 
Annars tycker jag mycket rullar på. Det har varit en liten ond cirkel med mat, sömn och motion nu ett tag. Dålig och för lite kost ger mindre ork och energi. Dålig sömn ger också lite energi och ork och mer trötthet. Ingen eller minimal motion/träning pga lite ork och energi. Jag behöver jobba lite hårdare på någon av dessa bitar för att bryta denna onda cirkel.
Jag hoppas snart kunna komma igång med det.
 
Jag har en del oordning på medicinerna just nu eller snarare läkarna kanske. Det blir lätt rörigt när det är så många kockar i läkelmedelsoppan som inte kommunicerar med varandra. Jag väntar på läkarsamtal nästa vecka och hoppas att det kan ge något.
 
Nu börjar hjärnan bli trött och jag ska vila lite. Nu hoppas jag att det snart kommer ett nytt inlägg från mig.
 
Ta hand om er!
 
Puss och kram
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback