Vart ska jag göra av det?

Ja vart gör jag av allt som bubblar inom mig? Tankar och fundering kring olika saker?
Det är lite svårt tycker jag. Speceillt det som kan uppfattas som negativt. Jag har ändå ett behov av att lyfta det. Men med vem eller vart?
Jag är sån att jag inte vill belasta någon annan med mina bekrymmer och problem, ja det ska vara någon som möjligtvis får betalt för det, men det blir så opersonligt tycker jag. Jag skulle ändå vilja dela det med någon vän men vll inte vara en belastning som sagt. Jag tänker också att alla andra är upptagna med sitt liv och det dom har i sin vardag.
 
Det finns så mycket som ligger där och guppar. Rädslor, oro och en hel del annat. 
När jag är sjuk och inte mår tipp topp så blir oron extra stor för att vara en belastning och sen tycker jag det är svårt hur andra reagerar på att jag är sjuk. Jag har nog för mycket erfarenhet av negativ respons som ligger i mitt undermedvetna och skapar en oro och rädsla för att säga hur jag mår och hur jag har det. För hur kommer jag bli bemött, kommer det komma kommentarer som drar mig ännu längre ner men samtidigt så jag mitt kloka jag att det kan absolut bli tvärtom. Att jag får stöd och hjälp för att komma upp och ta mig vidare framåt. Det är en balansgång det där.
Jag har några människor som valt att stanna vid min sida oavsett om jag varit frisk eller sjuk och dom är jag otroligt tacksam och rädd om.
I perioderna när jag har varit sjuk så har det försvunnit en del människor från mitt liv och det har jag förståelse för men jag kan tycka ibland att det är lite tråkigt men ändå så finns tanken att det som är meningen det blir/händer.
 
Efter att ha varit ute i friska luften i helgen så ser jag ut som el tomato. Jag mår för övrigt bra av att vara ute tycker jag. Mamma frågade mig igår om jag hade upplevt stress i helgen och det var vid något tillfälle men annars har jag haft det lugnt och skönt och det är nog det jag behöver just nu.
 
Nu ska jag strax försöka få i mig lite lunch och sen komma ut en sväng.
 
Må gott!
 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback